lördag 20 juni 2009

Så här är det...


...på mitt jobb i alla fall...=)
Jag söker rektor ett, det låter: Den här personen är på tjänsteärende, återkommer klockan 17.00.
Ok?! Men alltså vi slutar ju innan 17.00??! Är det för att det ska låta bättre som man knappar in 17.00, vadå, jobbar över en halvtimma, fast inte anträffbar på telefon då!?=) För om jag sen skulle ringa 17.00, då skulle telefonkärringsvararen säga. Den här personen har gått för dagen!! Återkommer imorgon klockan 08.15.
Jag söker rektor två: Den här personen är på möte, återkommer klockan 11.45. Jag återkommer klockan 11.45, då ljuder det. Den här peronen har gått på lunch, återkommer klockan 12.15...osv...
Kan tilläggas att jag jobbar i en reception, på en skola. Folk söker folk hela dagarna och jag kopplar, lyssnar, kopplar, var god dröj, nej tyvärr, han återkommer klockan, hon återkommer klockan, han är ej anträffbar osv...MEEEN, nu till det mystiska...
Om jag mailar: Då får jag allt som oftast svar direkt, inga autosvar nu då, utan riktiga svar.
En rektor, som när han mot alla förmodan svarar, är lite sådär halvvresig...
Han mailade tillbaka en sån där dag när jag sökt honom å en orolig mammas vägnar HUR många gånger som helst. Då mailade jag igen. Lyft luren, alternativt byt telefonsvarare, för du är ju uppenbarligen inte på nåt möte!!
Hehe, fick inget svar, men telefonen sattes på, så det var effektivt!!
Ibland kan jag tycka att allt detta mailande blir lite löjligt, samtidigt som jag kan tycka att tex P-möte, obligatoriska sådana DE är totalt onödiga...300 personer i ett rum/sal som bara väntar på fikat och en bra anledning att gå därifrån. Ge mig istället infot via mail, TACK!
Så nästa gång min chef ringer mig eller vill prata ska jag säga, men varför ringer du mig och tjatar om att vi ska ses och prata planering, är du nån slags bög eller??!!=)hihi, HON lär ju bli förvånad!!
Pixie

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha ja det där stämmer ju verkligen. Men det är väl generellt för alla anställda inom kommunen? Det är ju totalt omöjligt att få tag på någon, oavsett vem eller vad det gäller.

Toppenbloggen sa...

just det, min chef är hon som fick tjänsten du inte ville ha på manpower i lkpg...så vi brukar skoja om att det var tur att du tackade nej, för annars hade chansen varit stor att du hade varit min chef nu...då de rekryterade henne till nåt trainee-program-shit...ja du fattar!!=)häftigt va??

Anonym sa...

Haha nä är det så? Fan vad sjukt egentligen! Haha men det hade ju varit skitskoj, fan vad jag skulle bossat runt med dig isf :)

Toppenbloggen sa...

Tss,du hade ju kunnat försöka...de på jobbet hade bara: Va? Vad har hon för hållhake på den nya chefen, han gör ju allt hon säger, hela tiden, plus att han gör hennes jobb, hahaha...

Anonym sa...

Phu haha..knappast va :)
Jag tycker att det hade varit lite kul iaf, ångrar nästan att jag inte tog jobbet nu :)

Anonym sa...

Hehe det där stämmer verkligen.. känner igen en del även från frivården kan jag säga.. inte att man sitter på kontoret med avstängd tel kanske men det där med onödiga möten samt hur det blir med tel svararen.. åter 11 också blev det visst ett nytt möte, åter 12.30 ist.. oj då då var det lunch.. åter 13.. osv. Skulle vara bättre att kunna knappa in hela dagschemat så telsvararen sa personen anträffbar mellan 11.10- 11.20 13.00- 13.20 osv.. Har jag inte rätt?
Oj vad det blev rörigt, ngn som fattar ändå kanske??
Här skrivs lappar inför semester..åter 13.10 hehe //N

Anonym sa...

Svar till ev.chefen:Knappast?!=) det vet du nog hur det skulle ha blivit...total kaos antagligen,sparkade båda två!!=)

Å nillah, jepp du har rätt!!=) Å jag fattar!!! hihi

Pixie

Anonym sa...

Hehe ja risken finns väl..fast jag hade sett till att du hade fått sparken först. Jag som ser så oskyldig och snäll ut hade klarat mig undan så klart :)

Anonym sa...

tsss. JA säkert!!??? Oskyldig...haha, den var kul=)

Undrar lite vart alla de andra som läser, kommenterar någonstans...inte här i alla fall...lite småkul...nillahs, min å din blogg kan man säga.

Anonym sa...

Haha gör jag väl visst det, blinkar med mina ögon lite och tittar under lugg..Då kommer jag undan med allt å så får du vara den dumma! :)

Hehe ja det verkar ju nästan så..jag får sluta skriva jag också nu då kanske :)