söndag 28 juni 2009

Lugn dag idag...


Ja idag blir det lugnt...
Ska bara ta dagen som den kommer...inga måsten utan slappa slappa slappa...
Fillan bad om att bara få vara hemma imorgon, eller kanske lite lite hos min Jamma...ja så sa hon innan hon somnade=)
Lite tungt att lillebror fick vara hos HENNES Jamma(dvs farmor) i två dagar UTAN henne. Igår ringde hon Jamma på väg hem från stockholm och sa att hon skulle sova där. Men Jamma var på väg till jobbet och sa det till Fillan.

Fillan svarade: Näe, mi ska sova dig, i ditt hus, ok?
Men Fillan det går inte, jag jobbar.

Då la Fillan på luren och sa: NU ärrrr jag suuur min Jamma!

Hon ville ringa upp igen efter 2 minuter för att säga förlåt, men ändå...temperamentsfull dam vi har=) Inga ord och inga visor, utan KLICK!

En ny grej hon kör med är att alla bus hon gör, dem har hon inte kommit på själv utan dem har hennes farbror Miche LÄRT henne...=)vilket han såklart inte har...utan lilla smarta Fillan tycker att det är bättre att vi skäller på Miche än henne!! Jag ifrågasatte igår och menade att hon inte hade träffat Miche på ett tag, så det var ju konstigt?! Att han lärt henne att stå på bordet och klättra ner.

-Ja jäääättekonstigt mamma, faktiskt!!? (å så himlade hon med ögonen, precis som att det var ett mysterium) sen la hon till: Eller så kanske det var Pippi!!?!

De lär sig snabbt, svar på tal med lite charm i så går det vägen!!!!=)

Nähä, nu ska jag busa med liten Emlis här, han går omkring i gåstolen och river snart ner allt i bokhyllan...

Ha en underbar dag alla!!
Pixie

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe söt hon är, har hon fått nog av allt bilåkande nu..
hoppas ni får en skön dag! Vi ska sätta oss i solen och pressa nu.. måste ju bli brun!! hihi¨

//N