söndag 28 juni 2009

Dagens hjältar-Iron Wolf

Mc-klubben Iron wolf i Väring ville skänka pengar till majblommans riksförbund. Men Majblommeföreningen ville inte ta emot pengar från kriminella. Det kändes farligt. I själva verket var det insamlade pengar från en årlig välgörenhetspokerturnering.

Sånt här gör mig förbannad...

Jävla fördomar.

Vill inte majblomman ha Iron Wolfs pengar, då vill jag faktiskt inte ha majblomman!!

Nu har den lokala föreningen tagit emot pengarna, men ändå...lite skit ska de ha tycker jag!

Läs själva, vad tycker ni...??


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5441438.ab

Pixie

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe ja jag såg det där..
Iron-wolf..det är väl lika tuffa som syföreningen i Tidan.

Å andra sidan förstår jag inte hur de kunde gå med på att ge de där töntarna pengarna sen när de hade ändrat sig. Av princip hade jag vägrat och gett dem till nån annan förening ist.

Toppenbloggen sa...

Precis min åsikt!! Skulle hållt pengarna i cash under näsan, å sen bara nähä du, serru den gubben gick inte...nu ska kalle larsson, ja alkisen utanför konsum som ni stör er på så in i helvete när ni går där med era bössor, nu ska han få en kvarting om dagen i tio år framåt, tjoho, så det blir lite livat i den här byn, KÄRRINGJÄVEL, där fick du för kriminell!!=)hehe

Anonym sa...

Hahaha..ja fy fan vad roligt det hade varit. Snacka om att tidningen haft nåt att skriva om då! :)
Synd att de inte gjorde något sådant iaf. Fan ge pengar till någon som man vet tycker illa om en bara för att en tidning har ringt och uppmärksammat det lite. Fan förnedrande ju..

Toppenbloggen sa...

Ja, det är kanske som bilhandlarn sa en gång, wet pampers MC...trodde han överdrev men...stolheten verkar ju inte vara vidare stor...fast ändå fint gjort av dem att ha insamling varje år. Är lite impad faktiskt!!

Toppenbloggen sa...

Lite lustigt också att de förknippar dem med kriminella när de vill donera pengar...precis som att de kriminella mc-gängen skulle ta sin tid och åka till väring för att fråga den lokala majblommeföreningen om lov att ge dem 100 000, haha...löjligt ju!!

Anonym sa...

Haha ja lite så är det nog..Känns ju inte som att de behöver skaffa sympatier bland tanterna i förorterna :)