onsdag 29 juli 2009

Vilken tårta...

Jag sökte på google för att få lite inspiration till tårta på gummans treårsdag.(på lördag) Vilka tårtor!!!

Detta var en av dem jag fastnade lite extra för, men det fanns många fler helt underbara tårtor!!
Jag ska erkänna att jag drabbades av prestationsångest för en stund, men sedan försökte jag landa på jorden igen. Hallå det är en tårta, den ska ätas upp. Visst är det kul med en fin tårta men man behöver ju inte överdriva.

Inte konstigt att folk går in i väggen, våra hem ska vara stylade likt ett foto i en sköna hem tidning, vi ska vara vältränade, solbrända, ha fina kläder, vara sociala och dessutom hinna göra helt otroligt fina tårtor till våra barn. (detta var en mycket förkortad todo lista) För visst är det väl så att man får en extra stjärna i himlen om tårtan är hembakt?? Jag hoppas det för så tänkte jag göra.

Det är inte lätt att lära sig dra ner på sina krav, man blir ju liksom ständigt matad med information om hur det ska vara för att vara "lyckad". Jag går på det gång på gång, men försöker att tänka på vad som är det viktiga i livet.

Det ytliga har ju ingen som helst betydelse, så nu undrar jag vad ska jag egentligen ha för fyllning mellan tårtbottnarna??



//Nillah

7 kommentarer:

Anonym sa...

Antingen kan du köra en klassisk prinsess...men ta färska hallon blandat med grädde i understa lagret och sen två lager till med vaniljvisp blandat med grädde...blir den inte så sliskig å så gör du en mall och pudrar florsocker försiktig över mallen...typ prinsesskrona eller en hello kitty...på rosa marsipan.

Eller en klassisk jordgubbstårta med bara grädde och jordgubbar...

Det går alltid hem!!=)

Nog tipsat för ikväll...kraaaaaam

Pixie

Anonym sa...

HAr köpt såna där fina bilder att lägga på marsipanen. Hur är det att ha mousse i tårtan då? Typ hallonmousse?

Det blir iaf en kitty tårta o en nalle puh.. Ska bli spännande..
Kul är det!

Tack för tips!

//N

Anonym sa...

Kör med fromage blandat med grädde, blir inte lika mäktigt att äta.

Anonym sa...

ok, jaså man kan blanda det.. får prova det då!!

/N

Anonym sa...

Hmm..vem sätter upp kraven då? :)

therese sa...

hallonmousse o lemon curd-grädde är helt underbart gott oxå.

Anonym sa...

Kraven, jo dem sätter jag väl upp alldeles själv, fast med god hjälp av media och samhället i övrigt.

Men jag har ju iallfall kommit på det!! Känns bra fördå kan man ju göra något åt det!!

Lemon curd grädde? och vad är det???

//Nillah