fredag 10 juli 2009

Dåligt med bloggtid..



Hej hopp igen.. Nu var det längesen det kom något inlägg från mig. Efter lisebergsbesöket, i tisdags, åkte vi till en stuga på orust och hade semester med mikaels syster med familj. Vi hade hyfsat bra väder och åt god mat. Kusinerna hade så kul tillsammans, lite kusingnabb förstås men det hör ju till!
När vi kom hem igår var vi sååå trötta, inget bloggande.

Idag har det varit full fart med både besök, mathandling, lek med gumman, städning och matlagning. Förstår inte hur jag ens hunnit blogga förut, nu finns helt plötsligt ingen tid över. Kan ju bero på min dotters nya läggtider. Idag tyckte vi hon kom i säng i rimlig tid, då var klockan över tio. Så är det med semester, alla rutiner blir ändrade, men det är ju lite det som är tjusningen också!

Idag när jag var på Coop och storhandlade, inför nästa vecka, så slog hösten hårt emot mig. Semestern är över och vardagen kryper allt närmare. Inga mera sena nätter mitt i veckan, inga härliga sovmorgnar, inga långfrukostar mitt i veckan... bara höst och mörkt. Kraven höjs och det blir mer stress och jäkt och måsten! Fy vad tidigt den höstkänslan kom. Men visst är det väl höst i luften idag, det är både kallt och mörkt. Hua men jag hoppas på en skymt till av sommaren trots att våran semester är slut för denna gång..

Sov gott alla! Håll tummarna för mer sommar!

//Nillah

7 kommentarer:

Marile sa...

Hej Nillah!
Ville bara säga att du är såå FIN i din nya frisyr och hårfärg! Det passar dig riktigt riktigt bra! Du har alltid varit fin men nu lyser det om dig. Härligt att se! Kramiz på dig och hoppas er semester var härlig/Maria Leskelä

Anonym sa...

Å jag håller med föregående talare, du är kanonsnygg!!
Pixie

Toppenbloggen sa...

å man tackar! Det var ju härligt att höra såhär en Lösdagmorgon när man känner sig lite nyvaken och sliten! ;)

Semestern var underbar, samlade mycket nya krafter och fick skratta mycket! Det är ju härligt!

Önskar er en skön semester också! Hör av dig om du har vägarna förbi..

/N

Anonym sa...

Lördagsmorgon ska det stå.. hua vad jag börjat slarva på tangenterna.. /N

Anonym sa...

Det är precis därför man ska ta semester seeeent på sommaren. Hösten blir inte lika lång och deprimerande. Perfekt!

Toppenbloggen sa...

Fast jag älskar tidig semester! Innan det blir kaos på alla semesterställen! Dessutom är man som turist mer uppskattad i början av sommaren än i slutet när de spyr på jobbiga turister! :)
Men visst, jobbigt när man känner höst redan nu.
JAG ÄLSKAR ljusa sommarkvällar, det missar man med sen semester!

Men det blir en semestervecka till i höst, kanske utlandsresa om inte vårat nya kök blir för dyrt!

//Nillah

Anonym sa...

PS! hELST AV ALLT SKULLE MAN ju ha både tidig och sen... läraryrket är ju bra just på somrarna!

Mest synd är det om de som haft mittenveckorna.. inget vidare väder. De med sen kan nog få sol! Håller tummarna..
//Nillah