fredag 10 juli 2009

Felicia

Tyckte den här söta bebisbilden på Felicia passade till texten, här ser man hennes bus bus bus i glitterögonen!!
Felicia försökte komma på ett bra namn till sin nya bebiskusin häromdagen(som i skrivandets stund ännu inte är född).
Hon tyckte Lilo.
Jamen om det blir en pojke då?
Eeeeh, hon tittade på mig och höjde på ögonbrynen precis som att jag inte var riktigt klok.
Jag blev osäker och sa...ja eller flicka?? (kände mig lite osäker på om Lilo var ett pojk eller flicknamn)

Felicia tittade på mig precis som att, snälla lilla mamma du är trög trög trög...

Tydligen kunde det bara kallas för Lilo om det blev en bebis, inte om det blev en flicka eller pojke=)

Så nu vet vi det!!

Hon är så rolig och babblig hela tiden.
Hon pratade med dèdi, som är gammelfarmor...i telefon häromdagen. Dédi säger att det nu finns körsbär i trädgården...å undrar om Felicia tycker om körsbär. Jag vet inte tyvärr, har inte smakat körsbär, bara köttbullar=)

Klockrent svar!

Å idag har hon för övrigt flyttat hemifrån...men ångrade sig och kom hem. Hon skulle flytta i en dag och vi skulle inte gråta. För hon måste flytta till sin Jamma (farmor) ändå å mysa och äta chips. Men sen längtade hon hem...

Kom hem och busade runt i en halvtimma och tvärsomnade klockan kvart över sju.

Ja vi får se vad för tokroligt som händer i morgon med vårat lilla söta busväder?=)

Nillah? Vad sägs om besök imorgon? Mäktar ni med?
Kram
Pixie

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej! Gud så sött!De är för goa de små liven!

Gumman är det full fart på heeela tiden nu så det blir varken bloggning eller tel samtal, men det är väl så det ska vara! Hon är väldigt trotsig så det är en stor prövning just nu hua, tur att vi är två med semester!

Hon somnade efter en två timmars sövning idag, har så svårt att komma till ro utan napp. Men jag tycker hon är urduktig som klarat sig sååå bra utan napp!

Så nu ska två trötta men stolta föräldrar krypa till kojs!

Vad gäller besök så hade det såklart varit jättekul men det är nog lite fel dag. M ska iväg på fm och jag tänkte förbereda inför veckan som emy ska vara hos mormor, packa och greja. Börjar ju jobba igen... hm..
Men kan väl höras imorgon? Kan ju hända att man vaknar med mer energi än vad man har nu.. ;)

natti natti!

//Nillah

Toppenbloggen sa...

Ok=) hade ju helt glömt att du ska tillbaka till verkligheten...det förstår jag att det inte passar så bra då...

Ingen fara på taket...vaknade själv här i ottan med två busiga barn, så min energi är inte heller på topp kan jag säga, gäsp...

Hörs under dagen, kram kram/Pixie

Toppenbloggen sa...

Förresten=)...inte klokt att hon redan har slutat med tutte, JÄTTEDUKTIGT!! Fillan har berättat för GANSKA så många att Emy gett sin tutte till Pippi=)
Klart att det blir lite lurigt att komma till ro utan...vore ju konstigt annars...

Anonym sa...

Lilo, hehehe.. det är antecknat bland förslagen.