måndag 27 juli 2009

Måndag...

En helt okej måndag måste jag säga. Matsedeln för veckan är klar likaså inhandling av mat. Det känns alltid bra att vara redo för veckan så det slipper bli sistaminuten handling och matlagning.

Jag har haft energi och fått mycker gjort både på jobbet och hemma. Medvind skulle jag vilja påstå och det är ju aldrig helt fel!!

Idag har jag köpt bilder till gummans födelsedagstårta, en bild med Nalle Puh och en med Hello Kitty. Tänkte att jag skulle baka egen marsipantårta och lägga de fina bilderna på den. Gumman har nämligen önskat en rosa marsipantårta med nalleh puh, hon fick en sån när hon fyllde två fast då var den beställd och färdiggjord! Vi firade hennes födelsedag på kusten förra året och gjorde det då enkelt för oss. ;)
Eftersom jag gillar att baka, just nu känns det så iallafall, så tänkte jag göra tårtorna själv i år. Både roligare och godare, oftast godare iallafall..

Nej nu ska jag passa på att få lite återhämtning vid teven. Tänkte umgås med Lotta Engberg ikväll ;)

ha en skön kväll!

Nillah

4 kommentarer:

Toppenbloggen sa...

Var är du kusse??? HOHO!! //Nillah

Anonym sa...

Här är jag=) men nu förvinner jag...swosch... Psst jag är INTE i Götet=) hahahahaha...

Anonym sa...

hehe du förstod vad jag tänkte.. haha

Toppenbloggen sa...

Kul med medvind...
Skicka hit lite till oss med...=)
Läste om svininfluensan igår...de avråder att man åker utomlands med småbarn...så jag ska ringa barnkliniken idag och höra med dem... Känns lite läskigt...

Sitta i ett plan och tänka...nu kanske de blir smittade, barnen alltså, för det vore ju hemskt...puhu...

Här spöööööregnar det i alla fall idag...hoppas ni har bättre väder.
Lycka till med baket...vart köpte du såna bilder?
Storkram Pixie