tisdag 21 juli 2009

Svininfluensan..

Börjar kännas otäck! hua Läste igår om den man som vårdas på sjukhus, han ska tydligen genomgå någon behandling som tar två måndader, under den tiden skulle han mestadels vara nedsövd. Visst är det vidrigt!

Jag är en av dem som inte alls tagit svininfluensan på allvar. När min sambo pratat om den och känns oro inför hur den ska sprida sig så har jag mest nochalerat honom och sagt att det nog inte är någon fara, menat på att media säkert bara överdriver! Men nu börjar det ju kännas lite obehagligt, särkilt om vi inte hinner få vaccin till Sverige innan det börjat sprida sig snabbare. Det känns inte mer lugnt när man har barn på dagis, där vet man ju hur snabbt baccillerna sprider sig. Men det är bara att njuta så länge man är frisk och pigg och ställa sig fort i kö för att få vaccineras så fort som möjligt! Känns ju bra att Sverige beställt 18 miljoner doser av vaccin, så att ALLA kan få!

Ha en bra dag, akta er för bacillerna!

//Nillah

2 kommentarer:

Anonym sa...

...flyg till turkiet känns inget vidare lockande får jag säga...men nån sa att det är lika stor risk att smittas här...jajajaja visst men jag vill vårdas i sverige om jag insjuknar eller om mina barn(gud förbjude)skulle bli smittade...//P

Anonym sa...

Nu var det en som fått svininfluensan här i stan..blir väl en löpeld här nu :(