tisdag 26 maj 2009

Kom precis på att, busfabriken, det är ett lagom äventyr för oss i morgon. Så det får det bli. Sen blir det ordentligt övervägande om felicia ska få börja dagis eller inte. Hon vill ju det så gärna. Men frågan är vad det står för? Men det klart. Hon saknar kompisarna här på dagarna. Tråkigt att vara hemma med mamma och lillebror. Vi pratar aldrig färdigt om hur det ska bli-så imorgon gäller det! Ett beslut. Plus ett beslut gällande när jag ska börja jobba vore också väl till pass. Min chef vill ha ett besked. Ooh så bra grejer som kom till mig här mitt i natten:) godnatt allihopa-sov gott, pixie

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart hon ska gå på dagis, vad skulle det kunna stå för menar du?
Ska hon gå runt där och glo på er hela dagarna, lär hon ju ledsna rätt bra på snart! Nä dagis, absolut..har bara bra erfarenheter från det iaf!

Anonym sa...

Jag menar...att hon har bara gått två veckor...precis innan Emilio kom, sen fick jag kalla fötter och skulle ju ändå vara hemma. Å eftersom vi går till öppna föskolan och grejar rätt mycket så har det inte riktigt funnits behov, hon har träffat andra barn och lekt ändå. Men nu ser hon ju kompisarna gå till dagis...vet inte riktigt om hon förstår innebörden. Men det är ju lätt fixat med ett besök=) Fast först å främst måste vi ju se om jag ska börja jobba, för annars har vi ju inget behov av dagis. Skulle kännas lite dumt att ha henne där om jag ändå är hemma...eller puhu, hon kanske behöver dagis...suck, så svårt...vet inte...alls...

Men själv vill hon gärna börja NU!
Lite för stort beslut för en tvååring=)

Å hon behöver inte bara gå å glo på oss...snarare Emilio som får hänga med på Fillans äventyr...

Anonym sa...

Ja det är väl inte helt lätt sånt där förstås. Jag tror iaf att det är bra för barnen att gå på dagis, utvecklande och lärorikt. Sen tycker de att det är rätt kul när nästan alla som gått på dagis numer går i samma klass också. De har ju redan känt varandra i tio år liksom, lite skoj. Bra för föräldrarna också, att man lär känna både barnen och vilka som är deras föräldrar, har man tur så blir det ju bra kontakt även där och genom det håller man ännu bättre koll på vad kidsen har för sig..Inte lätt att komma undan med något när alla säger till och har lika bra koll på alla barn..

Anonym sa...

det är ju såklart sant...hm, vi får se...
klart att hon ska gå på dagis nån gång...beslutet gäller mer om hon ska börja nu eller inte??=)

Anonym sa...

Klart hon ska börja nu, de kan inte gå på dagis när de är tio liksom :)