torsdag 24 september 2009

SPARA eller SLÖSA

Vem tillhör du?

Jag har precis varit inne på mitt sparkonto för att föra över lite pengar. Pengar som jag lagt undan för att spara. Men vad händer jo pengarna börjar sina och saker behöver köpas. Jag behöver verkligen ett par skor och lite andra höstgrejer. Jag vet att jag får pengar imorgon men ändå styrs jag dit, till min dosa och överför en slant. Klart att jag behöver handla idag. Vad gör det?? Jag kan ju föra över tillbaka efter helgen... hm jag skulle verkligen behöva en spara coach!!

Jag är usel på att spara, blir arg på mig själv. Varför kan inte mina pengar få växa till sig och bli stora högar??

Känner du igen dig eller vill du kanske bli min nya coach??

Ha en bra dag!

Nillah

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer nog chockera många nu...men jag har gått från slösa till spara!! Fast efter den här sommaren har depåerna tömts av lite...så nu är det nya tag...får köra en sparamånad igen...kram Pixie

Anonym sa...

Ett alternativ är ju att sätta in pengar på ett konto där du inte kan plocka ut riktigt hur som helst. Är det lite extra krångligt kanske du inte orkar hålla på om det bara handlar om en dag.
Brukar ju vara ett bra sätt att sätta av en summa varje månad som "inte finns" så man anpassar sig efter det.