lördag 22 augusti 2009

Kanske han skulle tänkt på innan???

Igår när jag läste min morgontidning fick jag ta del av lite info från rättegången där två tonåringar står åtalade för mordet på en kamrat. Det vinklades som att det var synd om den sextonåriga pojken som drabbades av en panikattack efter rättegången. De måste nu vara försiktiga med honom vid nästa rättegång!

Men vänta nu? Han har mördat en människa, han kunde kanske tänkt på innan att det kanske skulle påverka hans liv att han gjorde en sån handling. Visst han har säkert haft ett jobbigt liv och har alla möjliga saker att skylla sin ohämmade ilska på. Men jag blir ändå så förbannad, det måste sluta mjäkas med människor som begår så otäcka brott. Han är säkert en go kille och har sina otäcka saker i ryggsäcken men vad ger det för signaler till omvärlden. Här i sverige tycker vi så synd om mördare så det tas större hänsyn till den som begått det otäcka brottet än till de anhörga som antagligen också har sina ångestattacker!! Dessutom ger det inga direkt avskräckande intryck på de som faktiskt kanske kommer begå en liknande handling.

Vi måste få ett slut på detta, det sker ju mord varje dag nu för tiden. Det har blivit precis så som min skräcka alltid varit, att det skulle bli precis som i USA. Nu är vi där, knappt man blir förvånad över att läsa rubriker om mord.
Vad ska vi göra för att stoppa våldet??

//Nillah

1 kommentar:

Anonym sa...

...inte så konstigt att man´utvecklar panikångest med tanke på vad han gjort...JÄTTESYND om honom ju...eeeh...

vet inte vad man ska göra för att få stopp på våldet...fortsätta reagera, så vi inte finner oss i att det är "normalt" med rubriker om mord hela tiden...

Jaja...vi ska ju strax insjukna i svininfluensa hela världen så jag vet inte, det kanske löser sig själv...=)*skojjaskojja*

Kan du inte lägga in en undersökning om vaccinet, för eller emot??

Kraaaam