måndag 31 augusti 2009

Hösten är här..

på både gott och ont?! Jag tycker på ett sätt att det är lite mysigt med höst, att kura ihop sig i soffan, tända lite ljus och titta på någon bra film. Samtidigt är det himla trist med det mörka och kalla.

Vad tycker du och varför??

Idag har jag en ledig dag, ska på möten hela dagen istället. Betydelsefulla möten där jag bland annt ska planera min framtid lite. Vad jag vill jobba med och hur jag ska planera för att nå mitt mål! Spännande fast i lite fel tid med tanke på att arbetsmarknaden inte ser direkt ljus ut. Jag har ju min fasta anställning på frivården men tyvärr så tog nog det jobbet lite väl mycket av mina krafter.
Så vad ska jag hitta på nu kan man undra. Jag trivs toppenbra i inredningsbutiken men det känns väl kanske inte som något att jobba med hela livet, dåliga tider dåligt betalt mm. Helst skulle jag vilja ha en egen butik, men det känns inte som en bra kombination med småbarn och eget företag. Så nu får vi se vart ödet för mig, det kan ju bli hur spännande som helst!!?

Vem vet, det lär nog bli bra hur som helst.. men lite nervöst får jag nog erkänna att det är. Det enklaste hade ju varit att gå tillbaka till frivården, men jag får väl helt enkelt inse att det jobbet inte passade mig. Så har någon ett bra jobb att föreslå så??...

Hur ska ett bra arbete vara??
- bra arbetskamrater
- kännas meningsfullt
- Bra arbetsmiljö där det finns positiv energi.
- helst inte för dålig lön
- helst bra arbetstider
- Utevecklingsmöjliugheter samt möjlighet att få ta egna initiativ.

Det är saker som är viktiga för mig, har du fler punkter att tillägga?
Vad har du för drömmar i livet?

Lite kommentarer på detta inlägg vore kul, inspirera varandra i höstmörkret..

//nillah

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mäh...du har ju redan fått med allt=)

Förlåt att jag inte ringt upp...det har varit körigaste dagen på jobbet, puhu...totalmycket...

Däckade på soffan här förut, välbehövligt...

Hoppas att det gick bra idag, vill höra allt imorgon...

stoooooooor kram/Pixie

Anonym sa...

Mäh...du har ju redan fått med allt=)

Förlåt att jag inte ringt upp...det har varit körigaste dagen på jobbet, puhu...totalmycket...

Däckade på soffan här förut, välbehövligt...

Hoppas att det gick bra idag, vill höra allt imorgon...

stoooooooor kram/Pixie

Marile sa...

Bra chef är ju aaldrig fel...men det vet man ju förstås inte innan....annars tänkte jag på inspirerande..det ingår ju i en del av det som du skrivit redan men just inspirirerande arbete ger ju också att arbetet blir roligt och stimulerande och ger flera saker av det du skrev automatiskt.

Hoppas det gick bra idag och att du hittar ditt "kall" jag letar fortfarande...

Anonym sa...

Kul med kommentarer!! ;)

Det är verkligen inte lätt på arbetsmarknaden just nu. När jag kom till det bokade mötet idag så var det kö in på arb.förmedlingen där människor skulle anmäja sig arbetssökande. Det gjorde ont i hjärtat när jag såg dessa människor, det är verkligen många arbetslösa nu!!

Så även om jag förmodlingen inte kommer användam in tjänst inom kriminalvården igen så känns det lite bra att ha något att falla tillbaka på om det skulle krisa sig..

Fast nu är det bara leta jobb.. Undrar bara var med vad???

//Nillah

Anonym sa...

Måste du jobba inoom kriminalvården med din utbildning då? Finns det inte många andra meningsfulla jobb med socionomutbildning i botten?

Anonym sa...

Jo det finns det ju men jag vet inte om jag har lust att jobba med en massa problem.. vill hellre jobba med lyckliga saker just nu.. men i framtiden skulle jag kunna tänka mig att jobba som socionom igen, helst med ungdomar..