söndag 30 augusti 2009

Bäst att hålla sig undan...

Mannen börjar prata om en till bebis...en lillasyster..."visst vore det mysigt" osv...med den där speciella blicken som innebär att man snart är övertalad...puhu...

Jag som precis börjat andas normalt och börjar komma i mina vanliga kläder...

Dessutom känns tre barn lite mycket när man redan har två busfrön på snart 1 och 3 år som stökar och bökar...=)

Men vi får se...drar upp luvan varje gång jag går förbi honom här hemma...har dubbla mammelucker, långkalsonger osv...haha=)
//P

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe skyll inte på mannen nu..Tror nog att det är någon som hellre vill vara hemma med barnen än "slösa tid" på jobbet. Då är det ju perfekt med ett barn till! :)

Snart jäser det nog för fullt :)

Toppenbloggen sa...

haha ja det tror jag med.. När man ser den där fina bilden blir man ju lite sugen.. det är allt mysigt med de små liven...

Gumman och jag pratade om hennes rum idag. Jag sa att hon får börja städa rummet efter att hon lekt med sina kompisar. Gumman tittade på mig och sa- mamma kan inte du lära mig att städa.
Å så söt hon är.. inte lätt när man inte vet hur man ska göra. Vi måste ha varit pedagogiska när vi visat henne ;)

Lycka till med dina anti baby trix, men i själva verket springer du väl runt halvnaken och trivs med att retas lite.. hehe
//Nillah

Anonym sa...

Jag som älskar mitt jobb numera...men det klart, de busfröna jag redan har vill jag ju gärna vara hemma´med...men det ena behöver inte utesluta det andra, ska jobba 20-40 procent från och med november...får jag lite av varje. Men att börja om med amning och allt vad det innebär när det precis börjat flyta, näpp, det vill jag faktiskt inte...än i alla fall=)

Anonym sa...

Gullgumma...så duktigt ändå...att VILJA städa, det var inte dåligt...hoppas hon smittar fillan med det när vi ses, eller om ni kan ta ett snack med henne?=)