tisdag 13 oktober 2009

Ruttet hängig

Jaha...
Usch...somnade på soffan å vaknade för en stund sedan...ja, mitt i natten alltså...med FÖRKYLNING, gaaah...heja, jättebra, är själv på jobbet hela veckan...så det går inte att vara hemma. Får helt enkelt tänka bort att huvudet pulserar, att näsan är täppt, att halsen värker och att febern är strax under 39.

Ligger här mitt i natten, på soffan och försöker kurera mig med c-vitamin och grönt te.

Filiona vaknade nyss och ville ha välling och se på Pippi. Nja, lite tidigt för film iaf, men en flaska välling slukade hon. Gumman hostar å hostar hon med...fast dagtid är hon pigg som en lärka, så jag hoppas att det blir så för mig med=)
Filiona ville att jag skulle berätta för henne om när hon var bebis igår innan hon somnade, hon älskar att höra små historier om sig själv...hehe...iaf så undrar hon efter en stund vart Emilio var när hon var bebis, om han var i himlen då?
Å det var han ju inte, det kan man ju inte precis kalla det för...å sen kom en hel rad andra besvärliga frågor...så jag sa att det får hon ta med pappa imorgon, han är bättre på att besvara sånt=)
Hur säger ni till era småttingar att bebisar blir till??
Nu menar jag era små barn, inte till en 8 åring osv...för de kan väl handskas med sanningen. Eller ska man bara prata bort?? Puhu...trodde inte att jag skulle tycka det var jobbigt...men det blev helt tomt i huvudet...jag bara puhu...eeeh, ska jag dra den om storken eller hitta på nåt annat...eeehh.....!!??!
Den ena frågan löd: Men vart är strecket från när Emilio kom ut? (ärr på magen efter snitt)
Jag gjorde nämligen kejsarsnitt med Felicia...så jag bara, eeeh, jo du förstår....att nu måste vi sova, du kan fråga pappa imorgon=)
Så Alex får en fantastisk dag här hemma idag, hihi, eller så har hon redan hoppat vidare i tankarna och har nya frågor om nya ämnen...hoppas det!!=)
Ha en bra dag//Pixie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du inte läst att man måste vara hemma när man känner sig sjuk?? Måste ju förhindra spridningen av gresasnua!!

Blommor och bin är inte lätt, å det blir inte lättare att prata om det när de blir lite större heller kan jag säga :)

Anonym sa...

Hm trodde inte att du valde jobb före din egen hälsa, inte bra... gissa vem?? hehe

Vi fick ju den där bra treårsboken på bvc och där stod det att man skulle svara sanningen på barns frågor.. Men när det gäller vart de kom ut så känns det ju sådär och berätta om det så jag förstår dig. De kanske blir helt förskrämda.. hm storken kanske är bättre att luras med hahahaha...
Du kan ju säga att Emilio kom ut i framstjärten.. hahha

Hoppas du kryar på dig gumman!

Kramar kusinen

Anonym sa...

Jag är ju instängd i en bur, så jag tänkte att jag spritar mig själv innan kontakt med människor, å spritar mig innan jag skickar papper osv...haha...

Jaså, det blir inte lättare???
Hm, nåja, pappan i familjen får det på sin lott att ta de där blom-samatalen=)

Anonym sa...

Haha, ja det låter ju jättebra, framstjärten, eller kissrumpan som fillan själv säger=)

Hoppas din dag blivit bra...kram!