torsdag 22 oktober 2009

Livet rullar på...

Hinner ingenting numera...
Nyss hann jag jobba heltid, gosa med mina barn, uppfostra, läsa till körkort, intensivt varje kväll, vara en bra fru=)osv...

Nu är det blåsigt, kallt och frostigt, vilket gör att jag blir totalt less.
Känner mig J*vligt onöjd kan jag säga när jag med friskt humör sticker näsan utanför dörren klockan 06.10 på morgonen och näsj*veln fryser till is, eller...snarare, den "friska" (läs iskalla) luften gör så att näsfan börjar rinna...känns ju fräscht=/nyduschad med snor rinnande nerför hakan, på väg mot garaget...hej å hå en ny härlig dag...yack...

Har blivit lite av en gnällkärring det senaste, å allt beror på dessa jävligt dåliga morgonstarter. Ta exempelvis i förrgår...jahapp, FÖR EN GÅNG SKULL visade graderna plus, inte minus...tjoho...gled i väg i min mycket ohäftiga miljöbil, men kände mig ändå rätt pigg å glad. Det försvann jävligt snabbt kan jag säga. Sträckan från garaget till macken brukar ta ca 45 sek. Den tog 13 minuter...eeehe...JAAA DET VAR KÖÖÖÖ, jaaaa jag har haft körkort i TVÅÅ VECKOR, vet ju knappt vart dragläget sitter...nu skulle jag alltså sitta i kö, med bilar överallt, stanna, köra, köa, bromsa....
Fick en tanke av klarhet mitt i paniken...jag tar motorvägen, det blir bra...för det här går ju inte, jag blir ju sen till jobbet...5 meter kvar till avfarten...AHA, kön beror på att motorvägen är avstängd??!!!=/ Väl framme på jobbet efter 55 minuter hade det blivit minusgrader i hela mig kan jag säga....

Så igår tog jag en annan väg=)
Då blev det DIMMA, TJOCK dimma...på okänd väg...med djur å bilar ÖVERALLT som jag inte såg för det var tjock dimma...

Satt å höll krampaktigt i ratten å hoppades på att jag skulle klara livhanken till stora vägen...bergsvägen dvs...har som sagt haft körkort i två veckor...kunde kanske tänkt på att det är ännu läskigare att köra i 90km/h i DIMMA...fyyyyy f*n...men jag lever=)

Ställde bilen imorse å samåkte...kände mig glad över att jag faktiskt lever...tills jag stack ut näsfan i dimfrosten igen...

Det är ingen årstid för mig...

...å blåser gör det också...

Suck

Pixie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe..ja välkommen till mitt liv..Sådär har jag haft det i 20 år vid det här laget :)

Men nu är det ju helg iaf, får hoppas att det känns lite bättre då. Å andra sidan är det ju bara två dagar kvar till måndag när allt börjar om igen :)

Sadia sa...

sådär blir jag med när det börjar bli vinter, trött, seg & grinig usch

Anonym sa...

Ja...å hur var det imorse tror nì???
SJÄLVKLART regn, med lite sidvind på det...suck...å jaaa sen är det ju dessutom måndag, en hel vecka kvar tills man är ledig igen!!

Anonym sa...

Annat blir det nästa vecka, då börjar min 40% jobbtid....tjoooodeliiiihooo!!!=)

Lugna puckar...ska jag umgås med barnen å bara myyyyysa, baka, greja, leka, krama, vila, umgås å ha det bra!! Alla dagar utom två...då det blir jobb i vanlig ordning!! Pixie