lördag 13 februari 2010

Renovering dag 2

Sambon startade redan klockan 07.00 imorse. Jag och gumman tar det lite lugnt med lite morgonmys. Snart bär det av till farmor och farfar där gumman ska sova så vi kan renovera hela helgen.

Allt har hitills gått bättre än förväntat, blir riktigt bra. Det är ju alltid lite nervöst innan man ser resultatet av rivna väggar mm.

Jag har dock fått det bekräftat, jag är RIKTIGT otränad. När jag skulle ta bort taklister igår så kände jag hur det bara brände till i den otränade nackmuskulaturen. Kofotens tyngd räckte alltså för att skapa den känslan, plus att jag såklart fick ta i för att få bort listerna. Och om det gjorde ont igår så är det inget mot hur det känns idag, jag är stel i hela nackpartiet , känns nästan som nackspärr.. hm TRÄNA TRÄNA träna träna blir nästa VIKTIGA ingrediens i livet!!!!

Så håll tummarna för att jag blir mindre stel efter att ha rivit lite mer väggar!

Kram till alla!

Nillah

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejaheja...lycka till med allt riv och slit...blir spännande att följa å se det färdiga resultatet sen. Glöm inte att lägga in bilder...på ALLT!!=)

Hoppas träningsvärken går över...
Kraaam
Pixie

Anonym sa...

åh va spännande. Otroligt skoj att renovera och få de precis som man vill ha de :) Och vilket jobb ni gör. Spännande att se hur detta kommer bli. Lycka till. Kommer följa er.. hihi Kramar Helen Carlsson

Anonym sa...

Kul att ni tycker det är spännande! Ska lägga ut mycket bilder ;)
Allt rullar på relativt bra, lite förseningar med kakel och kök men det finns nog annat att göra under tiden hoppas jag.. allt kan ju inte gå som en dans ;)
Kram