måndag 15 februari 2010

Imorgon nytt jobb!

Jaha då var man inte längre någon inredare i inredningsbutik, inga mer dekorationer i skyltfönster eller något mer floristande. Imorgon ska jag nämligen återgå till socionomyrket. Jag ska inte tillbaka till frivården utan pröva på hur det är att jobba som jobbcoach.

Det ska bli spännande, min högsta önskan är att det ska kännas bra. Vore ju skönt om jag inte behöver slänga en hel utbildning i sjön bara för att jag lyckades springa lite för fort framåt utan att se att väggen kom allt närmre...

Nu har jag stannat upp, landat i livet och i mig själv. Dags att våga pröva det som jag förut brann för, att jobba med människor som behöver lite stöd på vägen i livet.

08.30 imorgon tar jag klivet in till en ny utmaning! Livet är allt spännande..

Nillah

4 kommentarer:

Anonym sa...

håller tummen för dig gumman...det kommer gå så bra...kram Pixie

Therese sa...

Låter spännande. Hoppas du trivs.

O det är jättekul att följa bilderna fr renoveringen. Blir så avis här. :)

Lycka till m allt.

Marile sa...

Lycka till med ditt nya jobb och jag hoppas det kändes bra på första dagen! Vad härligt att se att du är tillbaka...jag önskar att jag vore där du är nu. Men det är en lång lång resa dit....kram...

Anonym sa...

Hoppas att det går bra för dig. Det är jag i princip säker på att det gör! Du är bäst! Kram Sara